Regulamin aplikacji Moja KN
REGULAMIN UŻYTKOWANIA APLIKACJI MOJAKN
§1 POJĘCIA
- Karta Nowosądeczanina − plastikowa karta posiadająca indywidualne numery w postaci kodu paskowego wraz z zdjęciem, imieniem i nazwiskiem, stanowiąca również identyfikator Użytkownika Programu Karty Nowosądeczanina dostępnego na stronie internetowej: www.mojakn.pl.
- Aplikacja MojaKn − aplikacja mobilna, czyli oprogramowanie działające na urządzeniach przenośnych, funkcjonujące na urządzeniach z mobilnym systemem operacyjnym iOS oraz na urządzeniach z mobilnym systemem operacyjnym Android, dostępna do pobrania bezpłatnie na platformach App Store, i Google Play. Aplikacja MojaKN stanowi identyfikator Użytkownika Programu Karta Nowosądeczanina w portalu dostępnym na stronie internetowej: www.mojakn.pl i jest w ten sposób powiązana z kontem. Aplikacja MojaKN jest też miejscem przechowywania danych o biletach parkingowych oraz rejestracji przejazdów. Aplikacja pozwala zwirtualizować kartę plastikową. Aplikacja udostępnia numer użytkownika jako kod paskowy lub QR kod. Za pomocą aplikacji można wprowadzać niektóre zmiany w portalu KN.
- Rejestracja przejazdu – jest to operacja sczytania kodu QR znajdującego się na wyświetlaczu kasownika w autobusie MPK.
- Bilet − bilet uprawniający do parkowania w strefie płatnego parkowania pojazdów samochodowych na drogach publicznych w Nowym Sączu lub bilet uprawniający do przejazdu autobusem MPK.
- Użytkownik Karty − posiadacz Karty Nowosądeczanina, który dokonał aktywacji Karty.
W przypadku Konta Rodzinnego Użytkownik Karty Nowosądeczanina może być administratorem Konta Rodzinnego i na tej podstawie może dokonywać stosownych zmian. - Konto − konto Użytkownika Systemu dostępne w Programie Karty Nowosądeczanina, umożliwiające dostęp i zarządzanie profilem Użytkownika Systemu w ramach Programu Karty Nowosądeczanina.
- Konto rodzinne - Konto rodzinne to zbiór kilku kont połączonych przez konto administratora. Administratorem konta rodzinnego może być dowolna osoba dorosła. Konto rodzinne mogą mieć wszystkie osoby zamieszkujące pod jednym adresem bez względu na to, czy łączy je jakiekolwiek pokrewieństwo. Do konta można dołączyć również inne osoby, które wyraża na to zgodę. Administrator Konta Rodzinnego i na może dokonywać stosownych zmian.
- Strefa Płatnego Parkowania – strefa płatnego parkowania pojazdów samochodowych ustalona na drogach publicznych na obszarze Miasta Nowego Sącza ; zakres i zasady funkcjonowania Strefy Płatnego Parkowania w Nowym Sączu określone są w Uchwale Nr XXIII/233/2019 Rady Miasta Nowego Sącza z dnia 19 listopada 2019r.w sprawie ustalenia strefy płatnego parkowania oraz wysokości opłat za postój pojazdów samochodowych na drogach publicznych w strefie płatnego parkowania i sposobu pobierania tych opłat zmienionej Uchwałą NR LXVIII/843/2022Rady Miasta Nowego Sącza z dnia 13 września 2022 roku w sprawie zmiany Uchwały Nr XXIII/233/2019 Rady Miasta Nowego Sącza z dnia 19 listopada 2019 r., w sprawie ustalenia strefy płatnego parkowania oraz wysokości opłat za postój pojazdów samochodowych na drogach publicznych w strefie płatnego parkowania i sposobu pobierania tych opłat. Uchwale nr LXXXVII/1039/2023 Rady Miasta Nowego Sącza z dnia 12 września 2023 roku w sprawie zmiany Uchwały Nr XXIII/233/2019 Rady Miasta Nowego Sącza z dnia 19 listopada 2019 r., w sprawie ustalenia strefy płatnego parkowania oraz wysokości opłat za postój pojazdów samochodowych na drogach publicznych w strefie płatnego parkowania i sposobu pobierania tych opłat. Uchwale Nr V/67/2024 Rady Miasta Nowego Sącza z dnia 30 lipca 2024 roku., w sprawie ustalenia strefy płatnego parkowania oraz wysokości opłat za postój pojazdów samochodowych na drogach publicznych w strefie płatnego parkowania i sposobu pobierania tych opłat.
- Urządzenie Kontrolera – smartfon lub inne urządzenie elektroniczne w które wyposażony jest
kontroler biletów, umożliwiające elektroniczną kontrolę Biletu. - Parkomat – urządzenie umieszczone w strefach parkingowych dzięki któremu można kupić bilet postojowy oraz zapłacić opłatę dodatkową.
- Dystrybutor – MPK Sp. z o.o. w Nowym Sączu z siedzibą ul. Wyspiańskiego 22, 33-310 Nowy Sącz
- Regulamin Programu Karty Nowosądeczanina – regulamin wskazujący zasady i warunki korzystania z Programu Karty Nowosądeczanina, dostępny na stronie www.mojakn.pl
uchwała Nr XXXVI/392/2020 RADY MIASTA NOWEGO SĄCZA z dnia 27 października 2020 r. lub inna równoważna wprowadzona przez Radę Miasta uchylająca w/w Uchwałę.
§2 ZASADY DZIAŁANIA APLIKACJI MOJAKN
- Aplikacja pozwala zwirtualizować kartę plastikową. Aplikacja udostępnia numer użytkownika jako kod paskowy lub QR kod. Za pomocą aplikacji można wprowadzać niektóre zmiany
na swoim profilu . Aplikacja MojaKN stanowi identyfikator Użytkownika Programu w portalu dostępnym na stronie internetowej: www.mojakn.pl i jest w ten sposób powiązana z kontem. Aplikacja MojaKN jest też miejscem przechowywania danych o biletach oraz rejestracji przejazdów. - Aplikacja może być aktywna tylko i wyłącznie w momencie aktywnych pakietów.
- Użytkownik składający wniosek o Kartę Nowosądeczanina w formie papierowej musi poinformować obsługę czy będzie korzystał z tradycyjnej plastikowej karty czy tylko
z wirtualnej karty w aplikacji MojaKN. - Użytkownik składający wniosek w formie elektronicznej, musi wybrać odpowiedni pakiet
z opcją wydruku karty plastikowej lub korzystania tylko z karty wirtualnej w aplikacji. - W przypadku wniosków składanych w formie elektronicznej, osoba składająca wniosek uzupełnia przesłany w formie skanu wniosek swoim własnoręcznym podpisem, zarówno
w przypadku wyboru karty wirtualnej lub plastikowej. - Wszystkie pakiety będą aktywowane po podpisaniu wniosku złożonego drogą elektroniczną
w punkcie obsługi klienta. - Użytkownik aplikacji może przedłużyć ważność pakietów przesyłając stosowny dokument zgodny z Regulaminem Programu Karty Nowosądeczanina.
- Wirtualna karta nowosądeczanina upoważnia do korzystania z ulg w ramach Programu Karty Nowosądeczanina.
§3 ZASADY DZIAŁANIA APLIKACJI MOJAKN W KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ
- Program Karty Nowosądeczanina umożliwia Użytkownikowi korzystanie z bezpłatnych przejazdów komunikacją miejską na terenie całej sieci komunikacyjnej. Użytkownik musi po wejściu do pojazdu zarejestrować przejazd. W aplikacji odbywa się to poprzez skanowanie telefonem aktywnego kodu QR na wyświetlaczu kasownika. Kod QR zawiera informacje
o aktualnym przystanku, linii, strefie, ID autobusu, ID kasownika. - Zarejestrowany przejazd zostaje zapisany w aplikacji jako wirtualny bilet co daje możliwość okazania go podczas kontroli w autobusie.
- Rozpoczęcie naliczania rzeczywistego czasu rejestracji przejazdu następuję poprzez powiadomienie systemu Karty Nowosądeczanina natychmiastowo po dokonaniu odpowiednich operacji w Aplikacji. Stabilność połączenia zależy od danego Operatora. Dlatego też Administrator Karty Nowosądeczanina nie bierze odpowiedzialności za niemożność połączenia się z systemem Karty Nowosądeczanina w związku ze słabym sygnałem sieci lub jego brakiem, a także w przypadku, gdy połączenie z serwerem zostanie przerwane przez inne aplikacje na urządzeniu Użytkownika.
- W przypadku niemożności skorzystania z systemu Karty Nowosądeczanina Użytkownik zobowiązany jest do pobrania biletu zerowego u kierowcy lub zarejestrowanie przejazdu tradycyjną plastikową Karta Nowosądeczanina.
- System Karty Nowosądeczanina powinien być powiadomiony o rozpoczęciu podróży poprzez rejestrację przejazdu. Rozpoczynanie procedury powiadomienia systemu Karty Nowosądeczanina w trakcie kontroli pojazdu przez upoważnionego kontrolera jest niedopuszczalne i będzie uznane za brak rejestracji przejazdu.
- W przypadkach spornych, z reklamacją należy zwrócić się do organu, odpowiedzialnego
za rozpatrywanie odwołań zgodnie z paragrafem 6.
§4 ZASADY DZIAŁANIA APLIKACJI MOJAKN W STREFIE PŁATNGO PARKOWANIA
- Program Karty Nowosądeczanina umożliwia Użytkownikowi zalegalizowanie postoju
w Strefie Płatnego Parkowania, poprzez rozpoczęcie lub przedłużenie czasu postoju za pomocą Aplikacji. Wybór strefy, parkingu, maksymalnego czasu naliczania oraz numeru rejestracyjnego pojazdu, następuje za pośrednictwem Aplikacji i wymaga weryfikacji szczegółów danego postoju przez Użytkowania. Użytkownik otrzyma potwierdzenie na swoje Urządzenie, które będzie zawierać wszystkie informacje dotyczące miasta, strefy, czasu ważności itp. - Opłaty za postój w danej Strefie Płatnego Parkowania oraz granice stref są określone
w Uchwale. - Aplikacja obowiązuje tylko i wyłącznie w Strefie Płatnego Parkowanie, nie można zaparkować za pomocą aplikacji na parkingach niestrzeżonych zlokalizowanych przy: ul. Grybowskiej (plac byłej strażnicy PSP), ul. Matejki i ul. Romanowskiego (parking pod Panoramą) w Nowym Sączu.
- Jeśli Użytkownik Karty ma włączoną geolokalizację, Strefa Płatnego Parkowania zostanie
wybrana automatycznie. W przypadku parkowania na granicy Stref zaleca się ręczne
sprawdzenie poprawnej Strefy. System Karty Nowosądeczanina nie ponosi odpowiedzialności
za błędnie wybraną Strefę. - Użytkownik przyjmuje do wiadomości i zgadza się na to, iż Aplikacja służy tylko i wyłącznie
do wnoszenia opłat za parkowanie z wykorzystaniem Urządzenia. Wydruki biletów lub ich
potwierdzeń z komputerów lub innych urządzeń nie będą honorowane jako elektroniczny
bilet parkingowy, mogą one służyć wyłącznie do celów reklamacyjnych, chyba
że odpowiednia uchwała lub postanowienia Regulaminu stanowią inaczej. - Rozpoczęcie naliczania rzeczywistego czasu postoju następuje poprzez powiadomienie
systemu Karty Nowosądeczanina natychmiastowo po dokonaniu odpowiednich operacji
w Aplikacji. Stabilność połączenia zależy od danego Operatora. Dlatego też Administrator Karty
Nowosądeczanina nie bierze odpowiedzialności za niemożność połączenia się z Systemem Karty Nowosądeczanina w związku ze słabym sygnałem sieci lub jego brakiem, a także
w przypadku, gdy połączenie z serwerem zostanie przerwane przez inne aplikacje
na Urządzenie Użytkownika. - W przypadku niemożności skorzystania z Systemu Karty Nowosądeczanina Użytkownik zobowiązany jest do wykupienia tradycyjnego biletu parkingowego lub skorzystania z innej aplikacji.
- Podczas wykonywania transakcji na parkometrze użytkownik zamiast przykładać plastikową kartę Nowosądeczanina może posłużyć się aplikacją i zeskanować kod QR.
- Użytkownik dostaje raz dziennie 120 minut darmowego parkowania. Niezależnie czy
do transakcji użyje aplikacji mobilnej czy plastikowej karty. - W aplikacji można zapisać kilka numery rejestracyjne samochodu. Można dodać i edytować je w zakładce „Identyfikatory” klikając „dodaj nowy identyfikator”. Numer można dodać również podczas pierwszego parkowania klikając zaparkuj.
- W aplikacji można zapisać kilka numerów rejestracyjnych jednak po wykorzystaniu 120 minut darmowych, wprowadzenie nowego numeru rejestracyjnego możliwe będzie dopiero po 24h.
- Numer rejestracyjny może być wykorzystany przez kilku użytkowników pod warunkiem, że tworzą oni konto rodzinne.
- Członkowie konta rodzinnego mogą parkować wszystkie samochody, których numery rejestracyjne zostały dodane systemu i udostępnione dla wszystkich członków przez administratora.
- System Karty Nowosądeczanina powinien być powiadomiony o rozpoczęciu postoju niezwłocznie po zaparkowaniu pojazdu. Rozpoczynanie procedury powiadomienia systemu Karty Nowosądeczanina w trakcie kontroli pojazdu przez upoważnionego kontrolera jest niedopuszczalne i będzie uznane za brak biletu parkingowego.
- W przypadkach spornych, z reklamacją należy zwrócić się do organu, odpowiedzialnego
za rozpatrywanie odwołań zgodnie z paragrafem 6.
§ 5 ROZLICZENIA I KOSZTY
- Pobranie Aplikacji na Urządzenie oraz późniejsze korzystanie z Aplikacji, jest związane
z wykorzystaniem transmisji danych (Internet) według stawek poszczególnych Operatorów. - Użytkownik przyjmuje do wiadomości, że wszelkie rozliczenia pieniężne za korzystanie
z usług realizowanych w systemie Karty Nowosądeczanina realizowane są przez Krajowe Instytucje Płatnicze lub podmiot posiadający zgodę Komisji Nadzoru Finansowego
na prowadzenie działalności związanej z rynkiem finansowym.
§ 6 ZWROTY I REKLAMACJE
- Reklamacje i zwroty regulowane są przez MPK Sp. z o.o. w Nowym Sączu z siedzibą
ul. Wyspiańskiego 22, 33-310 Nowy Sącz. - Reklamacje dotyczące rejestracji przejazdów komunikacją miejską za pomocą aplikacji MojaKN można składać:
- w punktach obsługi klienta:
1. POK Dworzec Autobusowy MPK Al. Batorego 92
Czynne:
• poniedziałek - piątek: 6:00 - 17:45 przerwa 16:00 - 16:30
• sobota: 8:00 - 15:45
• tel.: +48 18 473 69 01
2. POK ul. Rynek 27
Czynne:
• poniedziałek - piątek: 8:00 - 15:45
• tel.: +48 18 473 69 03
3. POK Zajezdnia MPK
Czynne:
• poniedziałek - piątek: 7:00 - 14:45 przerwa 10:00 do 10:15
• tel.: +48 18 473 68 09
4. POK Bulwar Narwiku
Czynne:
• poniedziałek - piątek: 8:00 - 15:45
Te.: +48 473 69 02
- Biuro Obsługi Klienta Strefy Płatnego Parkowania na terenie miasta Nowego Sącza znajduje się pod adresem:
poniedziałek - piątek: 8:00 - 15:45
tel.: +48 18 473 69 03
- Parkujący może wnieść pisemną reklamację w terminie 7 dni od daty wystawienia zawiadomienia o obowiązku zapłaty opłaty dodatkowej. O decyzji reklamujący powiadomiony będzie w formie pisemnej. Odpowiedzi na reklamację udzielane są w kolejności ich wpływu, dokładamy starań aby termin udzielenia reklamacji odpowiedzi nie przekroczył 30 dni.
W przypadku nieuzyskania w ciągu 30 dni odpowiedzi na reklamację należy zadzwonić pod nr tel. 18 473 69 03 Uznanie reklamacji zwalnia z obowiązku uiszczenia opłaty dodatkowej.
§ 7 OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH.
- Administratorem danych osobowych Użytkowników i przedstawicieli ustawowych lub opiekunów prawnych Użytkowników Karty nieposiadających zdolności do czynności prawnych, w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679
z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) oraz Ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych, jest MPK Sp. z o.o. w Nowym Sączu z siedzibą przy ul. Wyspiańskiego 22, w Nowym Sączu 33-310, tel.: 18 473-68-00, adres email: sekretariat@mpk.nowysacz.pl. Reprezentowane przez Zarząd MPK Sp. z o.o. w Nowym Sączu. - W sprawach z zakresu ochrony danych osobowych, możliwy jest kontakt z Inspektorem Ochrony Danych osobowych w MPK Sp. z o.o. w Nowym Sączu pod numerem
tel. 18 473-68-16 lub adresem email: iod@mpk.nowysacz.pl. - Podanie jakichkolwiek danych osobowych jest dobrowolne jednak niezbędne dla realizacji celów:
- świadczenia usług związanych z „KN” przez Administratora danych oraz partnerów systemu (art. 6 ust.1 lit. a zgoda osoby, której dane dotyczą oraz art. 6 lit. b – umowa, ogólnego rozporządzenia o ochronie danych z dnia 27 kwietnia 2016r);
- rejestracji w Portalu „KN”, zawarcia i realizacji umowy sprzedaży (art. 6 ust.1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych z dnia 27 kwietnia 2016r – zawarcie
i wykonywanie umowy); - rejestracji przejazdu w autobusach komunikacji miejskiej. Darmowa Komunikacja Miejska na terenie miasta Nowego Sącza i gmin, które przystąpiły do porozumień międzygminnych w zakresie publicznego transportu zbiorowego nabywa każdy posiadacz „Karty Nowosądeczanina”. Każdorazowo po wejściu do autobusu należy niezwłocznie zarejestrować przejazd przy użyciu Karty Nowosądeczanina.
- rejestracji biletu uprawniającego do 120 minut bezpłatnego parkowania dla posiadaczy „Karty Nowosądeczanina”, jeden raz dziennie w Strefie Płatnego Parkowania.
- Dane osobowe będą powierzone partnerowi technologicznemu qb-mobile Sp. z o.o.. dostawcy usługi systemu Karty Nowosądeczanina, wraz z aplikacją mobilną „MojaKN”, w celu świadczenia usługi systemu oraz aplikacji mobilnej.
- Użytkownik Karty w każdym czasie za pośrednictwem Portalu MojaKN posiada dostęp do swoich danych osobowych. Dane osobowe mogą zostać przez Użytkownika Karty w każdym czasie sprostowane, usunięte lub może ograniczyć przetwarzanie.
- Użytkownik Karty ma prawo do:
- dostęp do swoich danych w tym potwierdzenia ich przetwarzania, otrzymania kopii danych i informacji o ich przetwarzaniu (art. 15 RODO),
- sprostowania nieprawidłowych danych lub uzupełnienia niekompletnych danych (art. 16 RODO),
- usunięcia danych, jeżeli Administrator nie ma już podstawy prawnej do ich przetwarzania lub dane nie są już niezbędne dla celów przetwarzania (art. 17 RODO),
- ograniczenia przetwarzania danych (art. 18 RODO),
- przenoszenia danych, w tym otrzymania ich w ustrukturyzowanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego lub żądania ich przesłania innemu Administratorowi (art. 20 RODO),
- wniesienia sprzeciwu na przetwarzanie w celach wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Administratora, w szczególności marketingu bezpośredniego i wobec dokonanego
w tych celach profilowania (art. 21 RODO), - cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w sytuacji, gdy stanowi ona podstawę przetwarzania danych, co nie wpływa jednak na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem (art. 7 ust. 3 RODO),
- wniesienia skargi do organu nadzoru – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
- Organizator jest uprawniony do powierzania przetwarzania danych osobowych Użytkownika Karty osobom trzecim, z zachowaniem wymogów określonych przepisami RODO.
- Dane osobowe będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie służyło dostosowywaniu działań informacyjnych do cech i zachowań użytkownika. Wnioskowanie będzie brało pod uwagę charakterystykę użytkownika (wiek i zainteresowania) oraz sposób korzystania z oferty Karty Nowosądeczanina, w tym także rodzaj posiadanych pakietów.
- Dane osobowe będą przechowywane do czasu rezygnacji z usługi lub przez okres realizacji umowy oraz przedawnienia zobowiązań wynikających z umowy, a także przedawnienia obowiązków podatkowych związanych z rozliczeniem tej umowy.
- Administrator danych nie ma zamiaru przekazywać danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
- Organizator zapewni Użytkownikowi Karty i przedstawicielowi ustawowemu lub opiekunowi prawnemu Użytkownika Karty nieposiadającego zdolności do czynności prawnych dostęp do aktualnej informacji o podmiocie, któremu powierzy przetwarzanie danych, ich zakresie
i zamierzonym terminie przekazania. - Podanie przez Użytkownika Karty lub/i przedstawiciela ustawowego lub opiekuna prawnego Użytkownika Karty nieposiadającego zdolności do czynności prawnych danych niezgodnych
z prawdą, danych niepełnych lub usuniecie danych sprawia, że niemożliwe jest świadczenie usługi na rzecz Użytkownika Karty i tym samym uprawnia Organizatora do zaprzestania świadczenia usługi na rzecz Użytkownika Karty. - Organizator zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia weryfikacji danych podanych przez Użytkownika Karty lub/i przedstawiciela ustawowego lub opiekuna prawnego Użytkownika nieposiadającego zdolności do czynności prawnych, w celu ustalenia, czy są zgodne z prawdą. Użytkownik Karty oraz przedstawiciel ustawowy lub opiekun prawny Użytkownika Karty nieposiadającego zdolności do czynności prawnych jest zobowiązany do umożliwienia przeprowadzenia weryfikacji, w szczególności poprzez podanie aktualnego numeru telefonu, adresu e−mail i udzielenie dodatkowych wyjaśnień.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowania mają postanowienia Uchwał w tym:
- Uchwała Nr V/67/2024 Rady Miasta Nowego Sącza z dnia 30 lipca 2024 roku
- Uchwała Nr LXXXVII/1039/2023 Rady Miasta Nowego Sącza z dnia 12 września 2023 roku
- Uchwały Nr LXVIII/843/2022 Rady Miasta Nowego Sącza z dnia 13 września 2022 roku
- Uchwała NR XXXVI/392/2020 Rady Miasta Nowego Sącza z dnia 27 października 2020r.
- Uchwały Nr XXI/218/2019 Rady Miasta Nowego Sącza z dnia 15 października 2019 roku
- Uchwała Nr XXIII/233/2019 Rady Miasta Nowego Sącza z dnia 19 listopada 2019r.
- Zabrania się przeprowadzania dekompilacji aplikacji mobilnej.

