- Home
- FAQ
Pytania ogólne
Mieszkańcy, którzy we wniosku o wydanie Karty jako miejsce swojego zamieszkania wskażą miasto Nowy Sącz, przedkładając na potwierdzenie tego faktu stosowny dokument, którym może być:
1) pierwsza strona deklaracji PIT za ostatni rok:
a) w przypadku złożenia deklaracji drogą elektroniczną pierwsza strona PIT z nadrukowanym numerem referencyjnym oraz Urzędowym poświadczeniem odbioru lub
b) w przypadku złożenia deklaracji bezpośrednio w Urzędzie Skarbowym, pierwsza strona PITz pieczątką wpływową Urzędu Skarbowego,
2) zaświadczenie z Sądeckiego Urzędu Pracy w Nowym Sączu, potwierdzające zarejestrowanie osoby bezrobotnej, ze wskazaniem miasta Nowego Sącza jako miejsca swojego zamieszkania, Dziennik Urzedowy Województwa Małopolskiego – 2 – Poz. 4493
3) zaświadczenie z Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nowym Sączu, w przypadku osób korzystających ze świadczeń pomocy społecznej, ze wskazaniem miasta Nowego Sącza jako miejsca swojego zamieszkania,
4) zaświadczenie z ewidencji ludności o miejscu zameldowania,
5) informacja o zameldowaniu wygenerowana przez Serwis Rzeczypospolitej Polskiej www.gov.pl z profilu ePUAP (elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej) Ministerstwa Cyfryzacji na podstawie art. 45 b ustawy z dnia 24.09.2010 r. o ewidencji ludności, opatrzona kwalifikowaną pieczęcią ministra właściwego ds. informatyzacji - dotyczy wyłącznie wniosków składanych drogą elektroniczną,
6) umowa najmu mieszkania na terenie miasta Nowego Sącza lub imienne rachunki potwierdzające fakt zamieszkania pod danym adresem.
W przypadku osób w wieku do 18 roku życia, pozostających pod władzą rodzicielską wystarczające jest przedstawienie dokumentu potwierdzającego miejsce zamieszkania jednego rodzica, u którego dziecko przebywa.
Mieszkańcy Nowego Sącza którzy ukończyli 18 rok życia. Z wnioskiem o wydanie Karty w imieniu osoby do 18 roku życia występuje rodzic.
W imieniu osoby pełnoletniej złożyć wniosek lub odebrać kartę może także pełnomocnik. Wystarczy dostarczyć stosowne pełnomocnictwo. Link do wzoru Pełnomocnictwa (załącznik 1)
I. Złóż wniosek drogą elektroniczną na https://mojakn.pl/zakup.qbpage
- Wypełnij wniosek na stronie, dołącz aktualne zdjęcie oraz dokument potwierdzający zamieszkanie na terenie miasta Nowego Sącza
- Wybierz Punkt Obsługi Klienta MPK gdzie chcesz odebrać kartę
- Poinformujemy Cię kiedy karta będzie gotowa do odbioru.
lub
II. Złóż wniosek w Punkcie Obsługi Klienta MPK
- Pobierz wniosek w POK MPK lub ze strony www.mojakn.pl
- Wypełnij wniosek.
- Udaj się do punktu złóż wniosek wraz z aktualnym zdjęciem oraz dokument potwierdzający zamieszkanie na terenie miasta Nowego Sącza.
- Poinformujemy Cię kiedy karta będzie gotowa do odbioru.
UWAGA: Zgodnie z Regulaminem Programu „Karta Nowosądeczanina” § 3. Pkt. 15 „Wnioski rozpatrywane są niezwłocznie, jednakże nie później niż w terminie 30 dni od dnia złożenia kompletnego wniosku”.
Wzór poprawnie wypełnionego wniosku dla osoby pełnoletniej dostępny tutaj
Wzór poprawnie wypełnionego wniosku dla dziecka dostępny tutaj
UWAGA: Dla każdego dziecka należy wypełnić osobny wniosek!
- POK Dworzec Autobusowy MPK ul. Aleje Batorego 92, czynny:
poniedziałek - piątek: 6:00 - 17:45
sobota: 8:00 - 15:45
tel.: +48 18 473 69 01 - POK ul. Rynek 27 czynny:
poniedziałek - piątek: 8:00 - 15:45 przerwa 13:30 - 14:00
tel.: +48 18 473 69 04 - POK Zajezdnia MPK ul. Wyspiańskiego 22, czynny:
poniedziałek - piątek: 7:00 - 14:45
tel.: +48 18 473 68 09 - POK Bulwar Narwiku czynny:
- poniedziałek - piątek: 8:00 - 15:45
- tel.: 18 473 69 02
- Darmowa Komunikacja Miejska na terenie miasta Nowego Sącza i gmin, które przystąpiły do porozumień międzygminnych w zakresie publicznego transportu zbiorowego nabywa każdy posiadacz „Karty Nowosądeczanina”. Każdorazowo po wejściu do autobusu należy niezwłocznie zarejestrować przejazd przy użyciu Karty Nowosądeczanina.
- 120 minut bezpłatnego parkowania dla posiadaczy „Karty Nowosądeczanina”, jeden raz dziennie w Strefie Płatnego Parkowania. Aby skorzystać z ulgi każdorazowo należy odbić Kartę w Parkomacie i wydrukować darmowy bilet.
- 10 % zniżki w opłatach za bilety wstępu na basen Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Nowym Sączu.
Tak, każdorazowo po wejściu do autobusu należy niezwłocznie zarejestrować przejazd przy użyciu Karty Nowosądeczanina.
Tak, zgodnie z uchwałą UCHWAŁA NR LXXI/873/2022 RADY MIASTA NOWEGO SĄCZA z dnia 25 października 2022 roku za przejazd bez zarejestrowania biletu okresowego lub bezpłatnego będzie naliczana opłata dodatkowa. Ważna jest rejestracja przejazdu w kasowniku przez przyłożenie Karty Nowosądeczanina.
Nie, do wglądu przy odbiorze Karty wymagany jest oryginał. W przypadku składania deklaracji PIT drogą elektroniczną prosimy także o okazanie potwierdzenia złożenia deklaracji, tzw UPO.
Zaświadczenie o miejscu zameldowania.
Nie przyjmujemy wniosku wyłącznie na podstawie dowodu osobistego. Dowód osobisty służy tylko i wyłacznie do potwierdzenia tożsamości składającego wniosek.
Możemy wskazać pełnomocnika zarówno do złożenia wniosku jak i odbioru karty za pomocą druku „Pełnomocnictwo”. Wzór druku można pobrać ze strony www.mojakn.pl, a we wniosku wskazać dane pełnomocnika.
Nie, do złożenia wniosku i wyrobienia karty konieczne jest aktualne zdjęcie.
1. POK Dworzec Autobusowy MPK Al. Batorego 92
Czynny w godzinach : poniedziałek - piątek: 6:00 - 17:45 przerwa 16:00 - 16:30
sobota: 8:00 - 15:45
tel. 18 473 69 01
2. POK Rynek 27
Czynny w godzinach : poniedziałek - piątek: 8:00 - 15:45 przerwa 13:30 - 14:00
tel. 18 473 69 03
3. POK Zajezdnia ul. Wyspiańskiego 22
Czynny w godzinach : poniedziałek - piątek: 7:00 - 14:45 przerwa 10:00 - 10:15
tel. 18 473 68 09
4. POK Bulwar Narwiku
Czynny w godzinach : poniedziałek - piątek: 8:00 - 15:45
tel. 18 473 69 02
Można również zrezygnować z posiadania fizycznej wersji Karty i używać tylko aplikacji.
1. POK Dworzec Autobusowy MPK Al. Batorego 92
Czynny w godzinach : poniedziałek - piątek: 6:00 - 17:45 przerwa 16:00 – 16:30
sobota: 8:00 - 15:45
tel. 18 473 69 01
2. POK Rynek 27
Czynny w godzinach : poniedziałek - piątek: 8:00 - 15:45 przerwa 13:30 - 14:00
tel. 18 473 69 03
3. POK Zajezdnia ul. Wyspiańskiego 22
Czynny w godzinach : poniedziałek - piątek: 7:00 - 14:45 przerwa 10:00 - 10:15
tel. 18 473 68 09
4. POK Bulwar Narwiku
Czynny w godzinach : poniedziałek - piątek: 8:00 - 15:45
tel. 18 473 69 02
- w autobusie MPK – wybierając na kasowniku opcję „Sprawdzenie karty„ i przykładając kartę,
- w Punktach Obsługi Klienta,
- na stronie www.mojakn.pl logując się na swoje konto.
1. POK Dworzec Autobusowy MPK Al. Batorego 92
Czynne: poniedziałek - piątek: 6:00 - 17:45 przerwa 16:00 - 16:30
sobota: 8:00 - 15:45
tel.: +48 18 473 69 01
2. POK ul. Rynek 27
Czynne: poniedziałek - piątek: 8:00 - 15:45 przerwa 13:30 - 14:00
tel.: +48 18 473 69 03
3.POK Zajezdnia MPK
Czynne: poniedziałek - piątek: 7:00 - 14:45 przerwa 10:00 do 10:15
tel.: +48 18 473 68 09
4.POK Bulwar Narwiku
Czynne: poniedziałek - piątek: 8:00 - 15:45
tel.: +48 473 69 02